ביטול עסקה הדקה התשעים


1. ביום 1.8.08 הזמין התובע אצל הנתבעת, באמצעות הטלפון, חבילת נופש עבורו ועבור משפחת (להלן:"החבילה"). החבילה כללה טיסות הלוך ושוב ליוון, שהות במלון למשך 4 ימים, מיסי נמל וביטוח.

2. בעת ביצוע הרכישה וכתנאי לביצועה חתם התובע על טופס הזמנה (נ/1) בו צויין, בין השאר:

"ידוע לי שחובה להגיע לשדה התעופה 3 שעות לפני זמן הטיסה עקב דרישות הבטחון".

3. הטיסה תוכננה ליום 3.8.08 בשעה 4:55 לפנות בוקר. יוצא כי על התובע היה להתייצב בשדה התעופה, לכל הפחות, בשעה 1:55 לפנות בוקר.


4. על פי תנאי הרכישה, היה על התובע לאסוף את הכרטיסים בדלפק הנתבעת שבשדה התעופה.

5. בפועל, התובע ומשפחתו לא עלו לטיסה, שכן עד שהסתיימו הליכי הבידוק והליכי ה"צ'ק אין" "נסגרה" הטיסה ולא אופשרה יותר עליה למטוס.

6. התובע פנה בדרישה לנתבעת כי תשיב לו את כספו אך זו סירבה, ועל כך נסבה תביעתו.

7. הנתבעת הגישה הודעה לצד שלישי כנגד מי שבפועל הייתה הספקית של חבילת הנופש (להלן:"צד ג'")

8. בישיבה שהתקיימה בפני הצהיר נציג צד ג' כי אם אכן היה התובע מוכיח כי מילא אחר הדרישה להתייצב במועד (דהינו 3 שעות לפחות לפני הטיסה) בשדה התעופה ובכל זאת לא היה עולה לטיסה אזי:

"אנחנו היינו לוקחים אחריות" (עמ' 1 שו' 25-28 לפקוטוקול).


7בעוד שכאמור התובע טען כי מילא אחרי התנאי והגיע במועד לשדה התעופה טענו הנתבעת וצד ג' את ההיפך.

8. מדובר במחלוקת הינה עובדתית.

9. ככל שיקבע כי התובע מילא אחרי התנאי שבנ/1 והגיע כנדרש 3 שעות לפני הטיסה לשדה התעופה, הרי שדין התביעה להתקבל וצד ג' היא זו שחייבת לפצותו, וככל שהתשובה תהא שלילית, הרי שדין התביעה להידחות.

7. הכלל המשפטי הוא ברור וידוע: על התובע להוכיח, עפ"י מאזן ההסתברות את עילת תביעתו. [ראה: ת.א. (השל' - חדרה) 4801/05 איסר נ' הפניקס, תק - של 07 (4) 15208; ד"נ 4/69, נוימן נ' כהן, פד"י כד (2) 229 - 290 292 (1970)]

8. ומן הכלל אל הפרט:

8. התובע העיד בפניי, וכך גם אביו, כי הוא ומשפחתו הגיעו לשדה התעופה 3 שעות לפני הטיסה - כמתחייב עפ"י נ/1.

9. למעט עדותו זו של התובע ועדות אביו, שהיא בבחינת "עדות "שמיעה" לא המציא התובע ולו ראיה אחת שיש בה כדי לתמוך בטענותיו וגרסתו, כך למשל התובע לא הביא לעדות את אשתו שהיתה עימו במועד האירוע.

10. הנתבעת, מאידך, הציגה בפניי את המסמכים הבאים:


א. תמליל שיחה שערכה נציגת הנתבעת עם התובע. מתוכן השיחה ניתן היה להבין כי התובע לא עמד בתנאי ולא התייצב בשדה התעופה 3 שעות לפני מועד הטיסה.

ב. פלט מחשב בו נרשם ע"י נציג הנתבעת בשדה התעופה כי הכרטיסים נמסרו לתובע בשעה 03:12, כלומר, כשעה ו-45 דקות לפני הטיסה, כאשר היה על התובע עוד לעבור בידוק בטחוני ו"צ'ק אין".

ג. טופס "פרטי הזמנה ותנאיה" (נ/1), שם צויינו הכללים לביטול עסקה ותשלום דמי ביטול.

ד. עותק ממכתבו של התובע לחברת ישראכר (נ/2)

11. עוד הפנתה הנתבעת לעובדה כי חבילת הנופש של התובע, לרבות כרטיסי הטיסה, שולמה על ידה לספק מראש (צד ג'), וכי החבילה לא נמכרה לאיש זולת התובע ולמשפחתו, כלומר, המטוס עזב את הארץ בחסר.

12. לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי בכתבי הטענות ובראיות שהוצגו לי במהלך הדיון, לא שוכנעתי כי התובע הרים את הנטל, לפחות לא במידה הנדרשת במשפט אזרחי (51%), שכן עדותו בפני לא היה בה כדי לסתור את טענת הנתבעת וצד ג' כי הוא אכן מילא אחר התנאי שבנ/1 והגיע לשדה התעופה שלוש שעות לפני מועד הטיסה.

13. אם זוהי קביעתי הרי שהמסקנה היא כי דין התביעה להידחות, וכך אני קובעת.

15. אני מחייבת את התובע בהוצאות משפט הנתבעת בסך של 300 ₪, וכן בהוצאות צד ג' בסך של 300 ₪.

16. ניתן להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום.



לתיאום פגישה עם עורך דין חייגו: 077-4008177




נושאים רלוונטיים נוספים

  1. ביטול עסקה שטיח

  2. ביטול עסקת טיול

  3. ביטול עסקה חופשה

  4. ביטול עסקה איסתא

  5. ביטול עסקה תיירות

  6. ביטול עסקה דקה 90

  7. ביטול עסקה גוליבר

  8. ביטול עסקה אשת טורס

  9. ביטול עסקה דיזנהויז

  10. הפרת חוזה חבילת נופש

  11. ביטול עסקה מונה טורס

  12. ביטול עסקה חבילת נופש

  13. ביטול עסקה וואלה טורס

  14. ביטול עסקה אופיר טורס

  15. ביטול עסקה קווי חופשה

  16. ביטול עסקה הדקה התשעים

  17. ביטול הזמנת חבילת נופש

  18. ביטול עסקה בחברת נסיעות

  19. ביטול עסקה השטיח המעופף

  20. ביטול עסקה נסיעה לחו''ל

  21. ביטול עסקה סוכנות נסיעות

  22. אי הופעה לטיול

  23. הסכם קיבוצי סוכני נסיעות

  24. חובת הגילוי סוכנות נסיעות

  25. ביטול עסקת נופש ברגע האחרון

  26. ביטול עסקה טלפונית חבילת נופש

  27. ביטול עסקה לרכישת שירותי תיירות

  28. אחריות סוכנות נסיעות לבעיות בטיול

  29. ביטול חופשה בגלל התדרדרות קשה במצב הבריאותי (תביעה נגד איסתא)

  30. תביעה לביטול חבילת נופש לחו"ל עקב פטירת קרוב משפחה (החזר כספי)

  31. תביעה נגד סוכנות נסיעות בגין ניהול משא ומתן בחוסר תום לב והטעייה

  32. שאלות ותשובות

רקע תחתון



שעות הפעילות: ימים א'-ה': 19:00 - 8:30
                           יום ו' : 14:00 - 10:00

טלפון: 077-4008177
פקס: 153-77-4008177
דואר אלקטרוני: office@fridman-adv.com

Google+



רקע תחתון