ביטול עסקה הובלה

התובעת רכשה ספה מאת הנתבעת בתמורה לסך של 1,700 ₪, ובתוספת דמי הובלה בסך של 200 ₪. אין מחלוקת כי התובעת שילמה את מלוא הסכום לרבות דמי ההובלה לנתבעת.
עיקר המחלוקת בין הצדדים היא באשר לפגמים שנפלו בספה אם בכלל.

לטענת התובעת, הספה הגיעה ארוזה ועטופה והיא שילמה את הסכום במלואו מבלי לפתוח את האריזה. רק לאחר שהמוביל הלך היא התפנתה לפתוח את האריזה, ולגרסתה גילתה מספר רב של פגמים בספה, התובעת מנתה בפניי את כל הפגמים שמצאה בספה אחד לאחד, תוך הצגת תמונות שהיא צילמה.

התובעת טוענת כי כריות הישיבה לא תואמות את המושב, ונוצר חלל ריק בין כריות הישיבה לבין המושב. לטענתה הרוכסן של אחת הכריות מקולקל, המסד של הספה הובא עם קרע וחובר באמצעות סיכות מתכת, וגם מילוי כריות המשענת יצאו החוצה מתוך הכרית עצמה.

במהלך הדיון, ביקשתי ממנהל הנתבעת להתייחס לפגמים. מנהל הנתבעת התייחס אחת לאחת לטענות התובעת, הכחיש כי מדובר בפגם כלשהו. לגרסתו, מדובר בספה בצורת חצי סהר ולא ספה ישרה, אף אחת מהתמונות לא מראה את הספה בכללותה, אלא מתמקדת לכאורה בפגם ומשכך לא ניתן לראות כל פגם. לטענתו, אין כל פגם בתיאום הכריות עם המושב. הקרע שנצפה כקרע מזערי שקרה מחמת העובדה שהספה הועלתה ידנית לקומה שמינית ולא באמצעות המעלית, קרע זה תוקן ע"י הנתבעת. זאת ועוד, טוען מנהל הנתבעת כי סיכות המתכת הן החיבורים של מסד הספה כפי שצריך להיות. כך גם טוען מנהל הנתבעת, כי המילוי שהוצא מהכרית והרוכסן הפתוח של אחת הכריות הן תמונות מבוימות של התובעת עצמה, ומהן לא ניתן ללמוד על כל פגם.

עוד לגרסת ההגנה, התובעת הזמינה ספה בגודל מיוחד בגודל של 2.30 מ' במקום 2.10 מ'. עד ההגנה הציג בפני ביהמ"ש את הזמנת הספה אשר מאששת את הטענה כי הוזמנה ספה בגודל לא סטנדרטי . לטענתו, כבר מייד עם קבלת הספה ביקשה התובעת לחזור בה מההזמנה, שכן גילתה כי גודל הספה אינו מתאים לדירתה. משסירבה הנתבעת לבטל את ההזמנה ולהחזיר את הכסף לתובעת, ביקשה התובעת בכל מחיר לחפש אמתלה לביטול העסקה, ולפיכך הגישה תביעה זו.

שמעתי את בעלי הדין מעידים בפניי, ועיינתי בכל התמונות שהציגה התובעת לעיוני. אכן חסרה תמונה ולו לפחות אחת אשר מראה את הספה במבט כללי, לא ניתן מהתמונות להיווכח מגודל הספה או צורתה, התמונות הן תמונות תקריב של הפגמים לכאורה אותם ביקשתי התובעת להציג. לא התרשמתי מהתמונות שראיתי כי מדובר בפגמים המצדיקים ביטול עסקה או פיצוי אחר. אי התאמה של כריות למושב הספה יש להראות במבט כולל של הספה, ולא בחלק קטן כאשר אין לדעת אם הכרית לא הוזזה לצד האחר כפי שטוען מנהל הנתבעת. כמו כן, גם לא התרשמתי כי נותר קרע במסד הספה, נראה אכן כי היו חיבורים בסיכות מתכת האופייניות לעבודת רפדות, ייתכן והיה קרע שנסגר, ואולם כאמור מדובר במסד הספה ולא בחלק הנגלה לעין או בשימוש התובעת. אינני יכולה אף להשתכנע כי מדובר בפגם במילוי הכרית או ברוכסן מקולקל כאשר גרסה זו נסתרת ע"י הנתבעת, ונטען כי התמונות בוימו. אם אכן מדובר בליקוי, הנתבעת לא הכחישה את מחויבותה להחליף רוכסן או לסגור את המילוי. על התובעת לאפשר לנתבעת לתקן פגמים אלה אם אכן הם קיימים.

נטל ההוכחה על התובעת בבחינת המוציא מחברו עליו הראיה, התובעת מבקשת ביטול עסקה והשבת כספים לאחר שהספה מצויה בשימושה מזה כשנה. על מנת שביהמ"ש יורה על ביטול עסקת המכר, על התובעת לשכנע את ביהמ"ש כי מדובר בהפרה יסודית של עסקת המכר ובפגמים היורדים לשורש העסקה. התובעת לא הצליחה להרים נטל זה. התובעת צרפה תמונות בלבד להוכחת גרסתה, ואלה כאמור לא הצליחו לתמוך בגרסה באופן שמשכנע את ביהמ"ש כי קיים פגם המצדיק את ביטול העסקה.

בנסיבות אלה, אני מורה על דחיית התביעה.
מאחר והתובעת התייצבה לדיון קודם ללא נוכחות הנתבעת לאור איחור של נציג הנתבעת, פסה"ד שניתן בהעדר בוטל ללא תשלום הוצאות, ולפיכך אינני מוצאת מקום לפסוק הוצאות כנגד התובעת.
התביעה נדחית אפוא ללא צו להוצאות.



לתיאום פגישה עם עורך דין חייגו: 077-4008177




נושאים רלוונטיים נוספים

  1. ביטול עסקה זהב

  2. ביטול עסקה נגר

  3. ביטול עסקה ספא

  4. ביטול עסקת ניוד

  5. ביטול עסקה טבעת

  6. ביטול עסקה פרקט

  7. ביטול עסקה מנוי

  8. ביטול עסקה מחלה

  9. ביטול עסקה יציל

  10. ביטול עסקת טבעת

  11. ביטול עסקת דירה

  12. ביטול עסקה זיכוי

  13. ביטול עסקה ריצוף

  14. ביטול עסקה קירבי

  15. ביטול עסקת טובין

  16. ביטול עסקת קופון

  17. ביטול עסקת קרדיט

  18. ביטול עסקת שדרוג

  19. ביטול עסקת שירות

  20. ביטול עסקה חוגים

  21. ביטול עסקה קצובה

  22. ביטול עסקה צילום

  23. ביטול עסקה הזמנה

  24. ביטול עסקה תאורה

  25. ביטול עסקה איפור

  26. ביטול עסקה הופעה

  27. ביטול עסקה הובלה

  28. ביטול עסקה מרחוק

  29. ביטול עסקה מקדמה

  30. ביטול עסקה קרמיקה

  31. ביטול עסקה 5 אחוז

  32. ביטול עסקה מי עדן

  33. ביטול עסקת ליסינג

  34. ביטול עסקה עודפים

  35. ביטול עסקה צמיגים

  36. ביטול עסקה טקסטיל

  37. ביטול עסקה מתצוגה

  38. ביטול עסקה במזומן

  39. ביטול עסקה מתמשכת

  40. ביטול עסקת גרופון

  41. ביטול עסקה גרופון

  42. ביטול עסקה דיסקים

  43. ביטול עסקת רוכלות

  44. ביטול עסקה תכשיטים

  45. ביטול עסקה דפי זהב

  46. ביטול עסקה צעצועים

  47. ביטול עסקה 48 שעות

  48. ביטול עסקה 20 אחוז

  49. ביטול עסקה שירותים

  50. ביטול עסקה 10 אחוז

  51. ביטול עסקת שירותים

  52. ביטול עסקה יד שניה

  53. ביטול עסקת יהלומים

  54. ביטול עסקה אולסייל

  55. ביטול עסקה סוף עונה

  56. ביטול עסקה קוסמטיקה

  57. ביטול עסקה לאחר יום

  58. ביטול עסקה עקב מחלה

  59. ביטול עסקה אחרי שנה

  60. ביטול קניה אי התאמה

  61. ביטול עסקה אפליקציה

  62. ביטול עסקה פרופורציה

  63. ביטול עסקה בהתחייבות

  64. ביטול עסקה סופר פארם

  65. ביטול עסקה הוראת קבע

  66. ביטול עסקה במבצע 1+1

  67. ביטול עסקה עם תקליטן

  68. ביטול עסקה במסמך חסר

  69. ביטול עסקה בסניף אחר

  70. ביטול עסקה דמי ביטול

  71. ביטול עסקה עדשות מגע

  72. ביטול עסקה גיפט קארד

  73. ביטול עסקה עד 14 יום

  74. ביטול עסקה כלי עבודה

  75. ביטול עסקה פסיכומטרי

  76. ביטול עסקה כשל תמורה

  77. ביטול עסקה לקוח עסקי

  78. ביטול עסקה ללא תמורה

  79. ביטול עסקה לאחר חודש

  80. ביטול עסקה איל מקיאג

  81. ביטול עסקה בגלל שריטה

  82. ביטול עסקה לאחר שימוש

  83. ביטול עסקה וואלה שופס

  84. ביטול עסקה לפני אספקה

  85. ביטול עסקה בבית הלקוח

  86. ביטול עסקה בדיוטי פרי

  87. ביטול עסקה עגלת תינוק

  88. ביטול עסקה כרטיס מתנה

  89. ביטול עסקה בהוראת קבע

  90. ביטול עסקה בוול סטריט

  91. ביטול עסקה ברגע האחרון

  92. ביטול עסקה מנוי לעיתון

  93. ביטול עסקה שירות מתמשך

  94. ביטול עסקה מדיה דיירקט

  95. ביטול עסקה לאחר 14 יום

  96. ביטול עסקה לקבלת שירות

  97. ביטול עסקה אחרי 14 יום

  98. ביטול עסקה באתר הכרויות

  99. ביטול עסקה משרד התקשורת

  100. ביטול עסקה הזמנה מיוחדת

  101. ביטול עסקה לאחר 24 שעות

  102. ביטול עסקה בהזמנה אישית

  103. ביטול עסקה בשל אי התאמה

  104. ביטול עסקה עקב אי אספקה

  105. ביטול עסקה ייעוץ פיננסי

  106. ביטול עסקה טיפול קוסמטי

  107. ביטול עסקה 14 ימי עסקים

  108. ביטול עסקה 14 ימי עבודה

  109. ביטול עסקה שירותי רפואה

  110. ביטול עסקה שירות הכרויות

  111. ביטול עסקה בהזמנה מיוחדת

  112. ביטול עסקה פחות מ24 שעות

  113. ביטול עסקה תו הזהב זיכוי

  114. ביטול עסקה ששולמה במזומן

  115. ביטול עסקה עקב מצב ביטחוני

  116. ביטול עסקת העברה ללא תמורה

  117. ביטול עסקה שלא שולמה במלואה

  118. ביטול עסקה לאחר תשלום מקדמה

  119. ביטול עסקה טלפונית תוך 14 יום

  120. מכתב ביטול עסקה

  121. שאלות ותשובות

רקע תחתון



שעות הפעילות: ימים א'-ה': 19:00 - 8:30
                           יום ו' : 14:00 - 10:00

טלפון: 077-4008177
פקס: 153-77-4008177
דואר אלקטרוני: office@fridman-adv.com

Google+



רקע תחתון