ביטול עסקה מתצוגה

בפני תביעה כספית לקבלת החזר לאחר ביטול עסקה שערכו התובעים עם הנתבעת.

התובעים פנו אל הנתבעת, אשר עוסקת בין היתר במתן שירותים לתיקון מוצרי חשמל ביתיים, לקבלת שירות תיקונים למקרר אשר היה ברשותם. ביום 28.8.11 הגיע טכנאי מטעם הנתבעת לצורך תיקון המקרר, לאחר בדיקה, מסר הטכנאי לתובעים כי עלות התיקון גבוהה והמליץ להם לרכוש מהנתבעת מקרר חדש במחיר מוזל. התובעים קיבלו את המלצת הטכנאי ורכשו בו ביום מקרר מדגם SHARP בסך של 3,990 ₪ אשר שולם ב-12 תשלומים שווים. ביום 4.9.11 שלחו התובעים מכתב אל הנתבעת ובקשו לבטל את העסקה בהתאם לחוק. ביום 5.9.11 שלחו התובעים מכתב נוסף בו הביעו תרעומת על כך שלא נאמר להם, עובר למועד ביצועה העסקה, כי המקרר אשר סופק להם הינו מתצוגה וכי המידע אשר נמסר להם הוא כי המדובר במקרר חדש. ביום 6.9.11 שלחו התובעים מכתב נוסף בו חזרו התובעים על טענותיהם והוסיפו כי במקרר התגלו פגמים כגון: תא מקפיא אינו סגור באופן הרמטי ולכן ומייצר קרח, המקרר מלוכלך וניכרות בו פגיעות וכן דלת המקפיא עקומה. התובעים ציינו כי פנו אל נציגת הנתבעת בשם לאה, אשר אמרה להם, לדבריהם, כי העסקה תבוטל אך ורק אם התובעים ישלמו סך של 675 ₪ עבור שתי ההובלות ועבור ביקורו של הטכנאי. אחר החלפת מכתבים ושיחות טלפון בין התובעים לנציגים שונים אצל הנתבעת הוסכם כי העסקה תבוטל בכפוף לתשלום סך של 195 ₪.
המקרר נלקח על ידי הנתבעת וכחלק מן ההסכמה, צריכה היתה הנתבעת להשיב לתובעים את ההמחאות אשר נמסרו להם. ואולם לאחר שההמחאה הראשונה הופקדה ונפרעה, נבהלו התובעים וסברו כי אין בכוונת הנתבעת להשיב להם את ההמחאות ועל כן הפסיקו לשתף פעולה עם הנתבעת ופנו לבית המשפט.

אחר ששקלתי את טענות הצדדים כפי שהובאו בכתבי טענותיהם וכן שמעתי את עדויותיהם בפניי, הגעתי למסקנה כי דין התביעה להתקבל.

אין מחלוקת כי המקרר אשר סופק לתובעים היה מקרר מתצוגה.
טענת הנתבעת כי הדבר נאמר לתובעים, טענה המוכחשת על ידם, נסתרת בחשבונית הקניה אשר בה לא צויין דבר וחצי דבר בעניין זה ואני מקבלת את טענת התובעים כי הוטעו לחשוב שמדובר במקרר חדש.
אין גם מחלוקת בין הצדדים כי העסקה בוטלה, אולם כל שלבי ביטול העסקה שנדרשו הצדדים לבצע, לא הושלמו.
איני מקבלת את טענת הנתבעת כי המתינה כשבידה 11 ההמחאות ולאחר שכבר פדתה את ההמחאה הראשונה ולא יכולה היתה, כך לדבריה, להשלים את ביטול העסקה בגלל שהתובעים לא טרחו להתייצב ליטול את ההמחאות. הובהר כי חרף ביטול העסקה כבר בחודש ספטמבר 2011, אזי הנתבעת הכינה המחאה לטובת התובעים, על חשבון זו הראשונה שנפרעה, רק בחודש ינואר 2012, זאת בחלוף חודשים מן המועד שבו נטלה את המקרר בחזרה.
חובה היה על הנתבעת, לאחר שבוטלה העסקה והמקרר הושב לה, לדאוג להמציא לתובעים באופן מיידי את ההמחאות שלהם אשר טרם נפרעו וכן לשלם להם את סכום ההמחאה הראשונה שנפדתה ואין הנתבעת יכולה למצוא צידוק בטענה כי ישבה והמתינה לתובעים שיגיעו אליה.

לאחר שבדיון נמסרו לתובעים 11 המחאות, זכאים התובעים להשבה של סכום ההמחאה הראשונה בסך של 332 ₪, להשבת הסכומים ששילמו למוביל ולטכנאי בסך כולל של 200 ₪, כך גם זכאים הם לפיצוי בגין התנהלות הנתבעת וכן הוצאות ההליך.
אשר על כן אני מחייבת את הנתבעת לשלם לתובעים סך של 1,500₪, סכום הכולל אף את הוצאות התובעים.
סכום זה ישולם על ידי הנתבעת בתוך 30 יום מהיום, שאם לא כן, יישא סכום זה הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום מתן פסק הדין ועד למועד התשלום בפועל.

זכות הגשת בקשת רשות ערעור כחוק.



לתיאום פגישה עם עורך דין חייגו: 077-4008177




נושאים רלוונטיים נוספים

  1. ביטול עסקה זהב

  2. ביטול עסקה נגר

  3. ביטול עסקה ספא

  4. ביטול עסקת ניוד

  5. ביטול עסקה טבעת

  6. ביטול עסקה פרקט

  7. ביטול עסקה מנוי

  8. ביטול עסקה מחלה

  9. ביטול עסקה יציל

  10. ביטול עסקת טבעת

  11. ביטול עסקת דירה

  12. ביטול עסקה זיכוי

  13. ביטול עסקה ריצוף

  14. ביטול עסקה קירבי

  15. ביטול עסקת טובין

  16. ביטול עסקת קופון

  17. ביטול עסקת קרדיט

  18. ביטול עסקת שדרוג

  19. ביטול עסקת שירות

  20. ביטול עסקה חוגים

  21. ביטול עסקה קצובה

  22. ביטול עסקה צילום

  23. ביטול עסקה הזמנה

  24. ביטול עסקה תאורה

  25. ביטול עסקה איפור

  26. ביטול עסקה הופעה

  27. ביטול עסקה הובלה

  28. ביטול עסקה מרחוק

  29. ביטול עסקה מקדמה

  30. ביטול עסקה קרמיקה

  31. ביטול עסקה 5 אחוז

  32. ביטול עסקה מי עדן

  33. ביטול עסקת ליסינג

  34. ביטול עסקה עודפים

  35. ביטול עסקה צמיגים

  36. ביטול עסקה טקסטיל

  37. ביטול עסקה מתצוגה

  38. ביטול עסקה במזומן

  39. ביטול עסקה מתמשכת

  40. ביטול עסקת גרופון

  41. ביטול עסקה גרופון

  42. ביטול עסקה דיסקים

  43. ביטול עסקת רוכלות

  44. ביטול עסקה תכשיטים

  45. ביטול עסקה דפי זהב

  46. ביטול עסקה צעצועים

  47. ביטול עסקה 48 שעות

  48. ביטול עסקה 20 אחוז

  49. ביטול עסקה שירותים

  50. ביטול עסקה 10 אחוז

  51. ביטול עסקת שירותים

  52. ביטול עסקה יד שניה

  53. ביטול עסקת יהלומים

  54. ביטול עסקה אולסייל

  55. ביטול עסקה סוף עונה

  56. ביטול עסקה קוסמטיקה

  57. ביטול עסקה לאחר יום

  58. ביטול עסקה עקב מחלה

  59. ביטול עסקה אחרי שנה

  60. ביטול קניה אי התאמה

  61. ביטול עסקה אפליקציה

  62. ביטול עסקה פרופורציה

  63. ביטול עסקה בהתחייבות

  64. ביטול עסקה סופר פארם

  65. ביטול עסקה הוראת קבע

  66. ביטול עסקה במבצע 1+1

  67. ביטול עסקה עם תקליטן

  68. ביטול עסקה במסמך חסר

  69. ביטול עסקה בסניף אחר

  70. ביטול עסקה דמי ביטול

  71. ביטול עסקה עדשות מגע

  72. ביטול עסקה גיפט קארד

  73. ביטול עסקה עד 14 יום

  74. ביטול עסקה כלי עבודה

  75. ביטול עסקה פסיכומטרי

  76. ביטול עסקה כשל תמורה

  77. ביטול עסקה לקוח עסקי

  78. ביטול עסקה ללא תמורה

  79. ביטול עסקה לאחר חודש

  80. ביטול עסקה איל מקיאג

  81. ביטול עסקה בגלל שריטה

  82. ביטול עסקה לאחר שימוש

  83. ביטול עסקה וואלה שופס

  84. ביטול עסקה לפני אספקה

  85. ביטול עסקה בבית הלקוח

  86. ביטול עסקה בדיוטי פרי

  87. ביטול עסקה עגלת תינוק

  88. ביטול עסקה כרטיס מתנה

  89. ביטול עסקה בהוראת קבע

  90. ביטול עסקה בוול סטריט

  91. ביטול עסקה ברגע האחרון

  92. ביטול עסקה מנוי לעיתון

  93. ביטול עסקה שירות מתמשך

  94. ביטול עסקה מדיה דיירקט

  95. ביטול עסקה לאחר 14 יום

  96. ביטול עסקה לקבלת שירות

  97. ביטול עסקה אחרי 14 יום

  98. ביטול עסקה באתר הכרויות

  99. ביטול עסקה משרד התקשורת

  100. ביטול עסקה הזמנה מיוחדת

  101. ביטול עסקה לאחר 24 שעות

  102. ביטול עסקה בהזמנה אישית

  103. ביטול עסקה בשל אי התאמה

  104. ביטול עסקה עקב אי אספקה

  105. ביטול עסקה ייעוץ פיננסי

  106. ביטול עסקה טיפול קוסמטי

  107. ביטול עסקה 14 ימי עסקים

  108. ביטול עסקה 14 ימי עבודה

  109. ביטול עסקה שירותי רפואה

  110. ביטול עסקה שירות הכרויות

  111. ביטול עסקה בהזמנה מיוחדת

  112. ביטול עסקה פחות מ24 שעות

  113. ביטול עסקה תו הזהב זיכוי

  114. ביטול עסקה ששולמה במזומן

  115. ביטול עסקה עקב מצב ביטחוני

  116. ביטול עסקת העברה ללא תמורה

  117. ביטול עסקה שלא שולמה במלואה

  118. ביטול עסקה לאחר תשלום מקדמה

  119. ביטול עסקה טלפונית תוך 14 יום

  120. מכתב ביטול עסקה

  121. שאלות ותשובות

רקע תחתון



שעות הפעילות: ימים א'-ה': 19:00 - 8:30
                           יום ו' : 14:00 - 10:00

טלפון: 077-4008177
פקס: 153-77-4008177
דואר אלקטרוני: office@fridman-adv.com

Google+



רקע תחתון