בשנת 2017 תוקן חוק הכשרות המשפטית תיקון מספר 18 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופוסות. במסגר התיקון נקבע כי ניתן יהיה לערוך יפוי כח מתמשך.
ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי, המתייחס למצב עתידי אפשרי ובו אדם לא יהיה מסוגל לדאוג לצרכיו ולענייניו האישיים, מכל סיבה שהיא, כדוגמת מחלה. במסגרת מתן ייפוי הכוח המתמשך, כל אדם מעל גיל 18 רשאי לייפות את כוחו של אדם אחר (למנות אדם אחר), ובכך להחליט שאדם זה (הממונה) הוא שיקבל את ההחלטות בנוגע לעניינו בעתיד. 
מאז אלפי עורכי דין בישראל החלו להציע שירותי עריכת יפוי כח מתמשך בישראל.  במחקר ראשון מסוגו במדינת ישראל – ענינו על השאלה כמה עולה לערוך יפוי כח מתמשך במדינת ישראל?
פרסומת

זקוק לעורך דין יפוי כח מתמשך?

אנחנו נמצא לך!

מלא את הטופס הבא וקבל עד 3 פניות מעורכי הדין

המובילים בישראל

בתחום של עריכת יפוי כח מתמשך

Image

תמליצו לי בבקשה

נא מלא את השדות
נא מלא את השדות
נא מלא את השדות

ללא עלות

ללא התחייבות

100% סודיות

על פי הסקר שערכנו – עלות עריכת יפוי הכח המתמשך תלוייה ב- 3 גורמים עיקריים: מיומנות עורך הדין, מספר העניינים הנדונים ביפוי הכח המתמשך ומספר הממונים.
מיומנות עורך הדין: בדומה לכל תחום אחר – ככל שעורך הדין, העורך את יפוי הכח המתמשך יהיה בעל ותק, ניסיון ומיומנות גבוהה יותר – הוא יבקש מחירים גבוהים יותר, בתמורה לשירותיו. כלל זה תקף גם לעניין עריכת יפוי כח מתמשך.
מספר העניינים הנדונים ביפוי הכח המתמשך: יפוי הכח המתמשך יכול לעסוק בנושאים שונים – עניינים רכושיים, עניינים אישיים, עניינים רפואיים ועוד. ככל שמגוון הנושאים בהם עוסק יפוי הכח המתמשך גדל, כך גדלה מורכבות עריכת יפוי הכח המתמשך, וכתוצאה מכך – גם עלות עריכת יפוי הכח המתמשך.
מספר הממונים ביפוי הכח המתמשך: עריכת יפוי הכח המתמשך מצריכה מפגש עם כל אחד מהממונים, כמו גם העברת טיוטות ליפוי הכח המתמשך. ככל שישנם יותר ממונים, הזמן הנדרש לערוך את יפוי הכח המתמשך יגדל, ואיתו יעלה גם המחיר.

פרסמה בחודש מאי 2019 הצעה לתעריף שכר טרחה מינימלי מומלץ בגין הכנת ייפוי כוח מתמשך. על פי המלצה - שכר הטרחה המומלץ הינו 5,000 ₪

ועדת שכר טרחה ופורום משפחה בלשכת עורכי הדין

מהן תוצאות הסקר - כמה עולה להכין יפוי כח מתמשך?

ועדת שכר טרחה ופורום משפחה בלשכת עורכי הדין פרסמה בחודש מאי 2019 הצעה לתעריף שכר טרחה מינימלי מומלץ בגין הכנת ייפוי כוח מתמשך. על פי המלצה - שכר הטרחה המומלץ הינו 5,000 ₪.
במחקר שערכנו עולה כי עורכי דין רבים אינם נצמדים לתעריף שנקבע. עושה רושם כי כוחות השוק עושים את שלהם.
להלן תוצאות המחקר:
34% מעורכי הדין יגבו מחיר של עד 2,500 ₪ לעריכת יפוי כח מתמשך
45% מעורכי הדין יגבו מחיר שבין 2,000 ₪ ל- 5,000 ₪ לעריכת יפוי כח מתמשך
21% מעורכי הדין יגבו מחיר הגבוה מ- 5,000 ₪ לעריכת יפוי כח מתמשך
: מחיר של עד 2,500 ₪ לעריכת יפוי כח מתמשך34%
: מחיר שבין 2,000 ₪ ל- 5,000 ₪ לעריכת יפוי כח מתמשך45%
: מחיר הגבוה מ- 5,000 ₪ לעריכת יפוי כח מתמשך21%

המלצתנו – כמו תמיד הינה לערוך סקר שוק, בטרם שוכרים עורך דין לעריכת יפוי כח מתמשך